Nastavenie cookies
Táto webová stránka používa súbory cookies
V informáciách o súboroch cookies sa dozviete, na aké účely cookies využívame a ako s nimi nakladať.

Reklamačný poriadok


1. Všeobecné ustanovenia

1.1. Tento Reklamačný poriadok vypracoval pre internetový obchod na doméne alori.sk predávajúci, spoločnosť Gavelo s.r.o., so sídlom Klincová 35 821 08 Bratislava - mestská časť Ružinov, IČO 55190642, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 166896/B.

1.2. Reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade s ustanoveniami zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov (ďalej ako „z. č. 250/2007“)), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „z. č. 102/2014“), zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v aktuálnom časovej verzii (ďalej ako „OZ“) a vzťahuje sa na spotrebný tovar kupovaný za účelom osobnej spotreby, u ktorého sú v záručnej lehote uplatňované práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady.

1.3. Zodpovednosť za vady tovaru, ktorý nakupuje kupujúci prostredníctvom domény alori.sk účelom svojej podnikateľskej alebo živnostenskej činnosti, sa riadi ustanoveniami § 422 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v aktuálnom časovom znení (ďalej ako „ObZ“).

1.4. Zodpovednosť za vady tovaru, ktorý nakupuje kupujúci spotrebiteľ, fyzická osoba sa riadi ustanoveniami § 612 až 627 OZ, v súlade so z.č. 102/2014 a zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov

1.5. Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Obchodných podmienok predávajúceho a opisuje postup, akým má kupujúci a spotrebiteľ, definovaný v bode 3. a 4. a 5. Článku II Obchodných podmienok (ďalej ako „kupujúci“) postupovať pri reklamácii produktov, špeciálnych čistiacich prostriedkov vyrobených pomocou nanotechnológie, ktoré si zakúpil na základe záväznej objednávky a kúpnej zmluvy v internetovom obchode na doméne alori.sk.

1.6. Kupujúci má nárok na uplatnenie reklamácie.

1.7. Kupujúci je povinný oboznámiť sa s Reklamačným poriadkom a Obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru a predtým, ako pošle objednávku.

2. Pojmy a ich význam

2.1. Reklamácia je písomnosť formou formulára, ktorou kupujúci informuje a upozorňuje predávajúceho na faktické vady, ktoré má tovar, ktorý si zakúpil a prevzal od prepravcu, ktorého si sám zvolil v záväznej objednávke.

2.2. Pri určení vady podľa § 499 OZ sa vychádza z použiteľnosti veci a jej kvality. Vlastnosti, ktorých nedostatok sa za vadu, resp. chybu posudzuje, môžu byť rôzneho charakteru, podobne ako aj závažnosť chýb a ich celkový vplyv na vec môže byť rôzny.

2.3. Prvým druhom vád je nevymedzený účel použitia tovaru. Vadou je každý odklon plnenia od toho, čo sa malo podľa zmluvy plniť, a to pokiaľ ide o kvantitu a kvalitu plnenia.

2.4. Vada je aj nedostatok v dokladoch, ktoré predávajúci odovzdá cez prepravcu alebo formou poštovej dobierky, predovšetkým v objednávke a v tovare, ktorý kupujúci prevzal.

2.5. Vada je aj množstvo dodaného tovaru, jeho akosti a jeho zabalenie. Vadou množstva je rozpor medzi skutočne dodaným množstvom a množstvom uvedeným v záväznej objednávke.

2.6. Vada je nedokonalosť tovaru, ktorú má na tovar, a to z pohľadu estetického alebo funkčného a súčasne je nežiadaná. Vada znižuje možnosť využitia tovaru, alebo ho inak znehodnocuje. Vada je ujma (nedostatok), ktorá vznikla kupujúcemu.

2.7. Záruka za akosť je písomný záväzok predávajúceho za dodaný tovar, a to podľa § 429 ods. 1 a 2 ObZ, ktorým predávajúci preberá písomne záväzok, že dodaný tovar bude po určitú dobu spôsobilý na použitie na dohodnutý účel, alebo že si zachová dohodnuté, inak obvyklé vlastnosti. Pre vady tovaru, na ktoré sa vzťahuje záruka, platia ustanovenia § 426 až 428 a § 436 až 441 ObZ.

2.8. Záruka na predaný tovar je zákonom vymedzená lehota, počas ktorej je predávajúci zodpovedný za vady, ktoré sa vyskytnú na predanom výrobku.

2.9. Prevzatie záväzku zo záruky môže vyplynúť zo zmluvy, alebo z vyhlásenia predávajúceho v záručnom liste. Účinky prevzatia tohto záväzku predávajúci vyznačil na obale každého jednotlivého tovaru dátumom spotreby. Ak je v zmluve alebo v záručnom vyhlásení predávajúceho uvedená odlišný dátum, platí dátum na obale tovaru.

2.10. Záručná doba v zmysle § 620 OZ je 24 mesiacov. V prípade tovaru predávajúceho Gavelo s.r.o., so sídlom Klincová 35 821 08 Bratislava - mestská časť Ružinov je na obale každého druhu tovaru vyznačený dátum spotreby, záučná doba sa neskončí pred uplynutím tohto dátumu.

2.11. V prípade, že kupujúci žiada od predávajúceho záruku písomnou formou, predávajúci je povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu, vydať doklad o kúpe.

2.12. Uvedený § 620 OU v bode 10. tohto Článku je oproti všeobecnej úprave zodpovednosti za vady ustanovením špeciálnym a vzťahuje sa výlučne na spotrebiteľské zmluvy, tzn. zmluvy uzatvorené medzi predávajúcim a spotrebiteľom.

2.13. Na zmluvné vzťahy medzi právnickými osobami, to je medzi predávajúcim a právnickou osobou, definovanou v bode 5. Článku II Obchodných podmienok, sa vzťahujú všeobecné ustanovenia, upravujúce zodpovednosť za vady podľa OZ, príp. ustanovenia, upravujúce zodpovednosť za vady a záruku za akosť podľa ObZ.

3. Zodpovednosť predávajúceho za vadu tovaru

3.1. Za kvalitu predávaného tovaru spotrebiteľovi právne zodpovedá predávajúci.

3.2. Predávajúci zodpovedá za vady, o ktorých vie, ale aj za tie, o ktorých nevedel. Zodpovedá za všetky vady, ktoré má vec pri prevzatí kupujúcim, ale aj za tie, ktoré sa vyskytnú v záručnej dobe, ktorá neskončí pre uplynutím dátumu spotreby, vyznačenom na obale každého jednotlivého tovaru. Nie je rozhodujúce, či ide o vady zjavné alebo skryté, ktoré sa prejavia až pri používaní veci. Existujú však dve výnimky, kedy predávajúci nezodpovedá za vady, a to:

  • a) pri použitých veciach, ktoré vznikli ich používaním alebo opotrebením,
  • b) pri veciach predávaných za nižšiu cenu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

3.3. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Štandardná záručná doba na tovar zakúpený v internetovom obchode je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.

3.4. Predávajúci podľa § 420 ObZ sa musí riadiť povinnosťami , podľa § 422 ods. 1 a 2 ObZ, ak predávajúci poruší povinnosti ustanovené v § 420, má tovar vady. Za vady tovaru sa považuje aj dodanie iného tovaru, než určuje zmluva, a vady v dokladoch potrebných na užívanie tovaru.

3.5. Ak z prepravného dokladu, dokladu o odovzdaní tovaru alebo z vyhlásenia predávajúceho vyplýva, že dodáva tovar v menšom množstve alebo len časť tovaru, nevzťahujú sa na chýbajúci tovar ustanovenia o vadách tovaru.

3.6. Predávajúci zodpovedá za vadu v zmysle § 425 ods. 1 a 2 ObZ, ktorú má tovar v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na kupujúceho, aj keď sa vada stane zjavnou až po tomto čase. Povinnosti predávajúceho vyplývajúce zo záruky za akosť tovaru tým nie sú dotknuté.

3.7. Predávajúci zodpovedá takisto za akúkoľvek vadu, ktorá vznikne po dobe uvedenej v bode 3. tohto Článku Reklamačného poriadku, ak je spôsobená porušením jeho povinností.

3.8. Zodpovednosť predávajúceho za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, nevzniká, ak tieto vady boli spôsobené po prechode nebezpečenstva škody na tovare vonkajšími udalosťami a nespôsobil ich predávajúci alebo osoby, s ktorých pomocou predávajúci plnil svoj záväzok.

3.9. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

3.10. Pri tovare, ktorý sa predáva za nižšiu cenu z dôvodu vady, je záručná doba 12 mesiacov, predávajúci však nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

3.11. Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame, môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej zákonom, pričom podmienky a rozsah tejto záruky určí v záručnom liste.

3.12. Predávajúci aj pri predaji v internetovom obchode je v zmysle § 620 ods. 4 ObZ povinný na žiadosť kupujúceho, poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list) Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.

3.13. Dozor nad ustanoveniami OZ nepatrí do kompetencie SOI. Podľa § 16 zákona o ochrane spotrebiteľa v aktuálnom účinnom znení, je predávajúci povinný vydať spotrebiteľovi doklad o kúpe tovaru, v ktorom je uvedené:

  • a) obchodné meno, identifikačné číslo a sídlo predávajúceho, miesto podnikania fyzickej osoby,
  • b) adresa prevádzkarne,
  • c) dátum predaja,
  • d) názov a množstvo tovaru,
  • e) cena jednotlivého tovaru a celková cena, ktorú kupujúci/spotrebiteľ zaplatil.

3.14. V zmysle vyššie uvedeného, ak predávajúci v internetovom obchode spolu s tovarom nezašle potvrdený záručný list, ale tento potvrdí až následne, na požiadanie kupujúceho, nekoná v rozpore s platnou legislatívou.

4. Nároky z vád tovar

4.1. Ak je dodaním tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom, podľa § 345 ods. 2 ObZ, porušenie zmluvy je podstatné, ak strana porušujúca zmluvu vedela v čase uzavretia zmluvy, alebo v tomto čase bolo rozumné predvídať s prihliadnutím na účel zmluvy, ktorý vyplynul z jej obsahu alebo z okolností, za ktorých bola zmluva uzavretá, že druhá strana nebude mať záujem na plnení povinností pri takom porušení zmluvy, kupujúci môže požadovať:

  • a) odstránenie vád dodaním náhradného tovaru,
  • b) dodanie chýbajúceho tovaru,
  • c) primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
  • d) odstúpiť od zmluvy.

4.2. Popri týchto právach má kupujúci právo na náhradu škody, ako aj na zmluvnú pokutu, ak je dojednaná.

4.3. Podľa § 468 ObZ pri dodaní náhradného tovaru je predávajúci oprávnený požadovať, aby mu kupujúci na jeho náklady vrátil vymieňaný tovar v stave, v akom mu bol dodaný.

5. Nároky na uplatnenie reklamácie

5.1. Ak spotrebiteľ zistí, že vec má vadu, vec nemá ďalej používať, ale je povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu u predávajúceho.

5.2. K tomu, aby spotrebiteľ mohol uplatniť reklamáciu vady kúpeného tovaru stačí, keď preukáže, že tovar bol zakúpený u predávajúceho a že je ešte v záruke. Nie je zákonom stanovené, akým dokladom to má preukázať. Výpis z bankového účtu v takomto prípade nepostačuje, pretože z neho nie je možné určiť, o aký tovar ide. V § 620 OZ sa uvádza, že, ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe, avšak na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list).

5.3. Predávajúci nemôže odmietnuť prijatie reklamácie od spotrebiteľa, ak tento vie preukázať, že vadný výrobok bol u predávajúceho zakúpený a je v záručnej lehote.

5.4. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie o uplatnení reklamácie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, napr. telefonicky, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi čo možno najskôr, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom, napr. e-mailom.

6. Vybavenie reklamácie

6.1. V súlade s § 18 ods. 4 z. č. 250/2007 v prípade, že spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba, je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného právneho predpisu, ktorým je Občiansky zákonník (§ 622 a § 623) a na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m), a to:

  • a) ihneď,
  • b) v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní, odo dňa uplatnenia reklamácie
  • c) v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru/výrobku, najneskôr do 30 dní, odo dňa uplatnenia reklamácie.

6.2. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní, odo dňa uplatnenia reklamácie.

6.3. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie podľa tohto odseku, začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim; najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní, alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.

6.4. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť, čo je právny nárok na

  • a) zrušenie kúpnej zmluvy
  • b) vrátenie peňazí, alebo
  • c) na výmenu tovaru.

6.5. Vybavením reklamácie podľa § 2 písm. m) zákona uvedeného v bode 1. tohto Článku Reklamačného poriadku, je reklamačné konanie ukončené, a to

  • a) výmenou tovaru, alebo
  • b) vrátením kúpnej ceny tovaru, alebo
  • c) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, alebo
  • d) písomnou výzvou na prevzatie plnenia, alebo
  • e) odôvodneným zamietnutím reklamácie.

6.6. Vzťah medzi spotrebiteľom a predávajúcim je občianskoprávny vzťah. V prípade, že predávajúci ani po preukázateľnom vyzvaní, kupujúcemu nevráti kúpnu cenu tovaru, o nároku môže v ďalšom rozhodnúť iba súd.

6.7. Spotrebiteľ nemá právo počas vybavenia reklamácie žiadať od predávajúceho náhradný tovar. Ustanovenie žiadneho zákona neukladá predávajúcemu povinnosť poskytnúť náhradný tovar spotrebiteľovi, počas doby vybavenia reklamácie.

6.8. Vzťah medzi predávajúcim a právnickou osobou, ktorá kupuje od predávajúceho tovar na účely vykonávania podnikateľskej alebo živnostenskej činnosti je riešený v ustanoveniach Obchodného zákonníka a nespadá do kompetencie Slovenskej obchodnej inšpekcie.

6.9. Ak kupujúci reklamáciu uplatňuje elektronicky, prostredníctvom e-mailu, kupujúci vyplní reklamačný formulár, vo všetkých jeho častiach, tento sa nachádza na doméne alori.sk, nahrá fotografiu tovaru s vadou a vyplnený formulár odošle stlačením pomocou zeleného políčka so symbolom .

6.10. Predávajúci je povinný poslať kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamačného formulára, a to ihneď, ak to nie je možné, musí ho poslať maximálne do 5 až 7 dní, odo dňa prijatia reklamácie na e-mailovú adresu predávajúceho info@alori.sk.

6.11. V zmysle § 18 ods. 4. z. č. 250/2007 v prípade, že spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba, je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu, ktorý je § 622 § 623 OZ.

6.12. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) z. č. 250/2007, a to

  • a) ihneď,
  • b) v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní, odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúcim,
  • c) v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie,
  • d) vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní, odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúcim,
  • e) v prípade, že k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim,
  • f) najneskôr však od momentu, kedy predávajúci znemožní, alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie.

6.13. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť, alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

6.14. Predávajúci je povinný vydať spotrebiteľovi písomný doklad o spôsobe vybavenia reklamácie do 30 dní, odo dňa, kedy si kupujúci/spotrebiteľ uplatnil reklamáciu.

6.15. Spotrebiteľ má právo pre nedodržanie zákonnej lehoty na vybavenie reklamácie, podať podnet na vykonanie kontroly na príslušný inšpektorát SOI podľa sídla predávajúceho, ktorým je mesto Olomouc, Česká republika.

6.16. K podaniu je nevyhnutné priložiť kópie dokladov (doklad o zaplatení ceny za tovar, potvrdenie o uplatnení reklamácie a pod.). Bez predloženia relevantných dokladov nie je možné vykonať kontrolu u predávajúceho.

6.17. Keďže žiadny právny predpis neukladá kupujúcemu povinnosť,

  • a) aby si odkladal originál obalu, ani
  • b) aby ho predložil pri reklamácii tovaru s vadou/vadami a zároveň
  • c) žiadny právny predpis nedáva predávajúcemu právo, požadovať od kupujúceho pri reklamácii predloženie pôvodného obalu,
  • d) predávajúci nie je oprávnený žiadať, aby tovar na reklamáciu bol kupujúcim prinesený v pôvodnom obale.

7. Dĺžka záručnej doby

7.1. V zmysle ustanovenia § 620 ods. 1 OZ je záručná doba 24 mesiacov. Na obale každého jednotlivého tovaru, predávajúceho na doméne alori.sk, je vyznačený dátum spotreby, záručná doba sa pred týmto dátumom nekončí.

7.2. Pri použitom tovare, ktorým je napr. predvádzací tovar, záručná doba je 12 mesiacov.

7.3. Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim.

7.4. Uvedené ustanovenie v bode 1. tohto Článku reklamačného poriadku sa výlučne vzťahuje na spotrebiteľské zmluvy medzi predávajúci a spotrebiteľom.

7.5. Predávajúci je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Predávajúci je presne definovaný v bode 1. Článku II Obchodných podmienok. Spotrebiteľ je definovaný v bode 3. a 4. Článku II Obchodných podmienok.

7.6. Zodpovednosť predávajúceho je objektívna, čo znamená, že predávajúci sa nemôže počas trvania záručnej doby tejto svojej zodpovednosti nijako zbaviť.

7.7. V prípade, že reklamácia je vybavená výmenou reklamovanej veci za novú vec, záručná doba začne plynúť znova od prevzatia novej veci.

8. Záverečné ustanovenia

8.1. Tento reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim. Kúpna zmluva (ďalej ako „zmluva“). Zmluva je uzavretá až doručením potvrdenia predávajúceho o výslovnom prijatí objednávky, odoslaného kupujúcemu, a to do 2 dní od doručenia objednávky.

8.2. je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzatvorenie zmluvy kupujúcim a predávajúcim, okamihom, kedy kupujúci vyplní a odošle formulár objednávky prostredníctvom domény alori.sk.

8.3. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu tohto reklamačného poriadku. Reklamačný poriadok je platný pre konkrétnu zmluvu, upravujúcu vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim a kupujúcim, vyplývajúce z uzavretia zmluvy na diaľku výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie, bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a kupujúceho využitím domény alori.sk.

8.4. Tento reklamačný poriadok platí po celý čas platnosti a účinnosti zmluvného vzťahu medzi zmluvnými stranami.

8.5. Práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho neupravené v tomto reklamačnom poriadku, sa spravujú príslušnými ustanoveniami zmluvy, obchodnými podmienkami a ďalšími príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, ktorými sa riadi obchodný vzťah mimo prevádzkových priestorov predávajúceho prostredníctvom domény alori.sk.

Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 21. 1. 2021

PRODUKTY
ALORI
PRE VÁS

80%

Až o 80% vyššia účinnosť
ako bežné čističe

Netoxické
a biologicky odbúrateľné

Unikátna
receptúra

Bezpečné a šetrné
k prírode

Vyrobené
u susedov v Česku